Monday, April 18, 2016

Unforgivable

Susah?
Susah untuk kau kawal api kemarahan lagi-lagi bila kau memang dilahirkan sebagai seorang yang baran dan tidak mampu mengawal perasaan tu.

Mudah?
Mudah untuk kau melepaskan semua kata-kata yang kadangkala terlampau sukar untuk diterima orang lain dan adanya juga memang tak dimaksudkan dari hati cuma lidah lancang bersuara.

Sakit?
Sakitnya hati kau sakit lagi hati orang yang mendengar. Dalam melepaskan kesakitan hati kau yang keras, hati si lembut kau hancurkan sehancurnya. Hamburan kata-kata tak terkawal keluar bertubi-tubi membuatkan dia diam tak terkata.

Maaf?
Valid ke maaf tu? Lepas kau dah lepaskan kau semudah-mudahnya memohon maaf? Aku tak rasa semudah tu. Hati dia, hati kau perlu jaga. Sebab hati perempuan, ibarat sebotol kaca. Kau baling jatuh berkecai, kau gilap cantik berkilat.

Satu perkataan, UNFORGIVABLE

Nota untuk diri sendiri

1 comment:

  1. Jangan bersenang lenang bila sudah menyakitkan seseorang. jangan terlampau bergembira bila sudah mengiyanati seseorang. Jangan rasa diri terlampau megah bila sudah menjahati seseorang. Memaafkan bukan mudah untuk orang yang telah kita sakiti. Minta maaf mudah , melupakan @ memaafkan apa yng kita buat itu susah bila kita jahat pada seseorang.

    ReplyDelete